آموزش تهیه کیک ژله ای
نوشته شده توسط : مهسا

 

کیک ژله ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و با ظاهری جذاب برای مهمانی ها ی شما می باشد. کیک ژله ای به صورت ها ی مختلفی آماده می گردد که در این مطلب طرز تهیه کیک ژله ای با عنوان پوک کیک ژله ای را آماده کرده ایم.

انواع کیک ها به عنوان یک دسر فوق العاده در میان وعده های غذایی و البته در میهمانی ها، بسیار مورد استفاده و در عین حال خوشمزه می باشد. کیک ژله ای به دلیل شکل ظاهری جذاب که از وجود ژله ناشی می شود می تواند کیک دلخواه شما در میان انواع کیک ها گردد. در این مطلب به طرز تهیه کیک ژله ای می پردازیم.

کیک ژله ای

طرز تهیه کیک ژله ای انواع کیک آشپزی, شیرینی و کیک


طرز تهیه کیک ژله ای خوشمزه و خوش پخت

ژلاتین ماده ای پروتئینی می باشد که بدون قند و چربی است بنابراین جزء مواد غذایی مفید و سالم محسوب می گردد اما پودر های ژله ای که در بازار عرضه می شود حاوی شکر، رنگ های مصنوعی و اسانس می باشند. بنابراین از مصرف بیش از حد آن باید خودداری شود. کیک ژله ای معمولا به دو صورت پوک کیک ژله ای یا به صورت ساده که در آن ژله، روی کیک  یا به صورت مخلوط با خامه در وسط کیک قرا رمی گیرد، درست می  شود. در این مطلب دستور پخت کیک ژله ای را به صورت پوک کیک ژله ای، ارائه می دهیم تا تنوعی در میان کیک های دست پخت شما گردد.
مواد لازم جهت تهیه پوک کیک ژله ای:

    پودر آماده کیک: یک بسته
    پودر ژله: یک بسته
    خامه زده شده(برای تزیین): به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک ژله ای (پوک کیک ژله ای):
ابتدا با توجه به دستوری که در روی پودر آماده ی کیک می باشد، کیک ساده ی خود را آماده کنید (می توانید  به روش پخت کیک ساده بدون پودر آماده نیز کیک خود را درست نمایید). پس از اینکه کیک آماده شد، میگذاریم در دمای اتاق تا خنک شود ( به مدت پانزده الی بیست دقیقه کافیست). در این مدت پودر ژله ( می توانید از طعم و رنگ دلخواه خود استفاده کنید) را با توجه به دستور روی آن آماده می کنیم و می گذاریم در یخچال تا خنک شود.

طرز تهیه کیک ژله ای انواع کیک آشپزی, شیرینی و کیک

در این مرحله از طرز تهیه کیک ژله ای, روی کیک را به فاصله های متناسب سوراخ می کنیم، می توانید از چنگال یا چوب های مخصوص چینی ها استفاده نمایید(ته کیک سوراخ نشود) و ژله را روی سطح کیک پخش می کنیم. کیک را درون یخچال می گذاریم تا برای هفت ساعت یا بیشتر بماند و ژله درون کیک خود را بگیرد.

طرز تهیه کیک ژله ای انواع کیک آشپزی, شیرینی و کیک

و در هنگام سرو با خامه روی آن را تزیین می کنیم.

طرز تهیه کیک ژله ای انواع کیک آشپزی, شیرینی و کیک

امیدواریم این آموزش برای شما سودمند بوده باشد و با پخت کیک ژله ای در منزل، از طعم این کیک خوش مزه و زیبا، در کنار خانواده لذت ببرید.





:: برچسب‌ها: آموزش تهیه کیک ژله ای،تهیه کیک ژله ای،طرز تهیه کیک ژله ای، ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: